Chitwan en eerste dagen Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu Chitwan en eerste dagen Pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu

Chitwan en eerste dagen Pokhara

Door: Jeannie

Blijf op de hoogte en volg Jeannie

18 Maart 2015 | Nepal, Pokhara

Namaste,

Bedankt voor jullie reacties op het vorige verslag.

Weer Wifi gevonden om een verslag te maken.
Inmiddels een hele reis achter de rug. Van Kathmandu met de bus naar Chitwan. Neushoorns spotten. De reis duurde in totaal een uurtje of 7 maar was goed te doen. Grootste gedeelte gezelschap van een meisje uit Nederland. We zaten voorin de bus en hadden prachtig zicht op de bergen en dorpjes. Prachtig.
In Chitwan weer keurig opgehaald en naar mijn sobere plekje. Maar een (keihard) bed en warm water, dus prima. Hier is het een stuk rustiger en dat is wel lekker. In Chitwan op olifantensafari dwars door het park en gelukkig had de drijver meer verstand van spotten dan ik. Hij en de eigenwijze olifant gingen lekker van het pad wat soms een pijnlijke ervaring opleverde. Tioen wist ik ook de reden waarom ik voorop mocht en niet mijn chinese medepassagier in korte broek.
In de middag op een 4 uur durende jeepsafari die met succes werd afgerond. 4 neushoorns, krokodillen, apen, buffels en herten in alle soorten en maten gespot.
Ook nog met 2 engelse meiden naar de traditionele dansavond van een half uur. Een echte toeristentrekpleister ( ach ja, hoort erbij).
En toevallig bekenden tegen gekomen. Jan en Laura. Als we
hadden afgesproken was het waarschijnlijk niet gelukt. Erg leuk om hun verhalen te horen.
De volgende dag weer met de bus naar Pokhara ( weer ruim 5 uur met de bus). Daar blijf ik een hele tijd en inmiddels voel ik me ook al een beetje thuis. Ik verblijf in een mooi guesthouse, weer met soms stroom. Dat is wel effe wennen. Mijn gids is Santosh. Een jongeman van 20 jaar die mijn oorspronkelijke gids vervangt. Hij doet het prima.
De eerste dag geen programma en dat is na een week wel effe lekker. Eindelijk de Himalaya eens goed bewonderen. Dat kan in de morgen aangezien het 's middags boven dichttrekt.
Hier beneden was het gisteren bloedheet en vandaag ook bewolkt. Niet erg, want ik ben inmiddels rood.
Vandaag op pad, als oefening voor de trekking. Een tocht naar World Peace Stupa. Een hoogteverschil van 1000 meter waar we zo'n 4 uur over hebben gedaan (heen en terug) inclusief ontbijt,
rustpauze, bezoek aan Barahi tempel en tochtje met boot over het enorme meer waar Pokhara aan ligt. Santosh is toch niet helemaal bekend met de route hier. Maar is goed gekomen. Hopelijk kent hij de weg wel in de bergen.
Echt een geweldig uitzicht boven. De moeite waard.
Gisteren weer Jan en Laura tegen gekomen en heerlijk gegeten met ze. Lekker even Nederlands kletsen en ook mijn verhalen delen.
Na de lunch vandaag wat Tibetanen ontmoet. Erg boeiend om hun achtergrond te horen. Ze hebben het niet makkelijk hier. 1 speelt er in het Nationale voetbaleltal maar dat wordt nu niet erkend. Ik ga na mijn trekking met hen naar hun nederzetting. Althans dat heb ik ze beloofd. Ben benieuwd.
Dat is het weer even. Ik moet zeggen het bevalt me prima. Het alleen zijn gaat me tot nu toe goed af en de mensen zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

Voor de geinteresseerden die willen weten welke trekking ik ga maken. Het is de Ghandruk (ghandrung) trekking.

Groetjes
Jeannie

  • 18 Maart 2015 - 17:38

    Birgit:

    Hoi,
    Mooie verhalen....en wat heb je al veel gezien, gedaan en beleefd. Geen relaxte vakantie zo te lezen. Fijn dat je het goed naar de zin hebt. Pas goed op jezelf! Grtz Birgit

  • 18 Maart 2015 - 17:53

    Arnold:

    He dappere Jeannie
    Ik lees beide verslagen en reacties, mooi om te lezen en voor jou geweldig om allemaal te ervaren. Njoy!
    Kus van ons, Arnold en Hilde

  • 20 Maart 2015 - 19:35

    Rita:

    Hoi Jeannie,

    Ook nu kan ik het niet laten om je een berichtje te sturen.Wat leest dit makkelijk. Mooi verslag. Ja dan zit je helemaal aan de andere kant van de wereld dan nog kom je bekende tegen. Nog wel uit zo`n klein landje.Geniet maar volop.Ben benieuwd hoe het vervolg van je avontuur wordt.


    groetjes,


    Rita

  • 21 Maart 2015 - 21:23

    Carmen :

    Super leuk weer om te lezen! Benieuwd hoe je de ghandrung trekking hebt ervaren..

    Groetjes

  • 22 Maart 2015 - 09:19

    Jolanda:

    Wat een belevingen al . Prachtig . Wacht weer op je volgende verhaal.

  • 22 Maart 2015 - 10:05

    Hvan Mierlo Martens:

    hoi jeannie je, hebt al veel gezien , een echte trektocht , dat was toe vallig dat je jan besauw tegen kwam . nog veel genieten , en tot de volgende brief , groeten riek en harrie ,

  • 23 Maart 2015 - 21:03

    Tijs:

    Mooie verhalen Jeannie!
    Geniet van de komende twee weken!
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeannie

We gaan nu naar Thailand. 3 weken rondtrekken en hopelijk een heleboel zien en beleven!

Actief sinds 08 Juli 2008
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 19161

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2015 - 13 Augustus 2015

Verrassingsreis

07 Maart 2015 - 03 April 2015

Op ontdekking in Nepal

24 Juli 2011 - 14 Augustus 2011

Tweede avontuur

14 Juli 2008 - 08 Augustus 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: