Ayutthaya - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Jeannie

Blijf op de hoogte en volg Jeannie

07 Augustus 2011 | Nederland, Someren

Daar ben ik weer na even uit de lucht te zijn geweest.

Met de nachtbus, ook een leuke ervaring (er was een heuse stewardess aan boord en wederom kregen we allerlei voedsel zelfs de sojamelk werd niet vergeten ), werden we in de ochtend in alle vroegte midden op de snelweg eruit gegooid. Ook goeie morgen.
Een busje geregeld en naar het hotel.
Heet dat het hier was.

Eerst maar even een duikje in het zwembad van Aytutthaya aangezien ons hotel geen zwembad heeft en onze kamers ook nog niet klaar waren. Hier met de tuktuk naar toe en jawel: we waren de enige badgasten :-)
3 man personeel en wij! Er waren zelfs 2 glijbanen waarvan er 1-tje open ging om 12.00 uur.Verder was het wel een beetje vergane glorie en er werden ook planten gekweekt :-)

Na deze verfrissende duik, die maar kort effect had in deze hitte, konden we met de tuktuk een rondrit maken door de oude hoofdstad. Het voelde een beetje alsof we in Griekenland waren maar dan op tempelgebied.
Weer veel moois gezien en daarna als afsluiting naar de markt om lekker wat te eten. Steeds ontdekken we weer nieuwe gerechten . Hier was bijvoorbeeld heerlijke sushi met smileys etc. etc.

De volgende ochtend een fietsje geleend nadat ik zelf even nog naar de tempel om de hoek ben geweest om de zegen van een monnik te ontvangen.
Dit mocht pas na het ritueel van lotusbloem, kaarsen en wierook branden en de gebruikelijke 50 cent betalen. Maar goed, mijn dag kon niet meer stuk.
Alhoewel een dikke bult om mijn arm zag er toch wel erg vreemd uit. De mevrouw van het hotel even een inspectie laten uitvoeren, zij concludeerde geen mug maar een ander beestje (naam was niet te begrijpen). Ik kreeg een lokaal zalfje met kruiden (groen) wat erg ruikt naar tijgerbalsem. Baat het nniet dan schaadt het niet. Gelukkig viel de pijn mee.
De fietstocht bracht ons bij een dorpsfeest waar we voor 1 euro een stempel konden krijgen en zo bij alle stalletjes gratis mochten eten.
Waar hebben we het over. Het was heerlijk.
Weer erg gelachen vanwege de bami-eetwedstrijd. Dus niet: hoeveel fricandellen kun je binnen een bepaalde tijd eten maar hoeveel bami en andere gerechten. We werden ook gevraagd om mee te doen maar die eer lieten we maar aan ons voorbij gaan.
De kinderen die allemaal prachtig aangekleed waren vermaakten zich met kokosnootlopen en paardje rijden op een maiskolf. Zo zie je maar, overal wordt wat op bedacht.

Om 3 uur kon onze reis weer verder naar het station in Bangkok. NIet met de trein, die had vertraging maar met een busje.
In Bangkok met de nachttrein, een andere soort deze maal, Suratani waar we weer met enige vertraging uiteindelijk om 2 uur op de boot konden.
Rond 5 uur waren op de plaats van bestemming en dat was maar goed ook na een reis van 26 uur. Gelukkig had iedereen weer goed geslapen. En het was de moeite waard. Hier is een prachtig strand tussen de bergen!
Daarover later weer meer.

De groetjes aan allemaal van ons.

Jeannie x

• 07 Augustus 2011 - 20:06

John:

pas maar op dat je nog terug in het vliegtuig mag. met al dat eten..
    leuk te lezen dat jullie je goed vermaken.
    groeten uit het natte dend

• 08 Augustus 2011 - 09:32

Mama:

wat een avontuurlijke reis vinden de kinderen het ook interessant wij zijn n aar cadzand geweest toen we naar huis gingen was het echt hollands weer het wil niet echt in holland nu iets anders het gras is gemaaid hebben jullie aan roel soms een sleutel gegeven ik wens jullie allemaal nog een goede reis en tot kijk groeten van iedereen mama

• 10 Augustus 2011 - 08:44

Franka:

Hallo samen,

Bami-wedstrijd....sambal bij? ha ha
    Eten jullie ook junglefood? Ik begrijp dat dat ook heel lekker is..in ieder geval "anders"...

Nog lekker een paar dagen genieten van dit prachtige land, het lekkere eten en van elkaar!

Wij zijn weg als jullie terugkomen; zijn zondag de 21e waarschijnlijk terug. Tot gauw dan,

Groet Alfons en Franka

• 11 Augustus 2011 - 02:49

Jeannie:

aangezien de webgpagina het niet helemaal goed doet maar even op deze manier.

vandaag onze laatste ochtend op het strand.
    We hebben geluierd, gelezen, op de jetski gereden, kano varen, in het zwembad gehangen, cocktails gedronken en uiteraard biertjes.
    De huisjes zijn knus en gelukkig met airco. Het weer is wisselend van zeer warm tot een flinke regenbui vanacht waarbij zelfs de stroom uitviel.
    Met iedereen alles nog goed maar er gaan toch nu ook geluiden op over naar huis gaan. Op zich een goed teken: oost west thuis best.
    Gisteren nog een enorme wensballon op gelaten met z'n allen en onze JOb een vuurpijl.
    Dan morgen nog een dagje in Bangkok voor de laatste inkopen en dan zijn we zaterdag in de avond weer thuis.

Groeten van ons