Chiang Mai 3 en 4 - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu Chiang Mai 3 en 4 - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu

Chiang Mai 3 en 4

Door: Jeannie

Blijf op de hoogte en volg Jeannie

04 Augustus 2011 | Nederland, Someren

Na even lekker uitslapen (tot 9 uur) en een goed ontbijt gaan we eens kijken hoe we hier over 2 dagen weg kunnen. De reisagent hier even gebeld en overlegd. Hij stelt voor om met de bus te gaan.
Dan doen we dat. Hij regelt het verder en wij kunnen op pad.

Met de TukTuk naar de markt binnen (3 verdiepingen met allemaal kraampjes) waar je voor echt een appel en een ei vanalles kunt kopen en je de gekste dingen ziet. Her en der kopen we wat en maken we foto's.

Na nog een tempeltje en de Mc.Donalds gaan we met de jeep op eigen gelegenheid naar de Karenvillage.
De Karen zijn een bergvolk, ook wel bekend als de longnecks. Beetje toeristisch maar je moet het uiteraard wel even met eigen ogen gezien hebben.

De mensen hier zijn allemaal erg behulpzaam en zijn niet te beroerd om even een ritje om te maken voor de geldautomaat.
Hierna lekker gegeten in een sjiekrestaurant voor het belachelijke bedrag van 50 euro. Om even een beeld te geven. Dit hebben we in het hotel voor 3 dagen eten en drinken betaald :-)
Hierna weer lekker naar ons bedje en de volgende ochtend het volgende programma.

In ieder geval voor JOb en Noel. Zij zijn gaan vissen op catfish. Dit was een belevenis op zich. Maar liefst 6 van die enorme joekels gevangen van rond de 25 kilo. Dat is weer eens wat anders dan het blanke water.

Sarah en Jeannie zijn even de stad in geweest en naar een zijdefabriek en zilverfabriek. De laatste was vreselijk. en daarna nog even naar de markt. Robin heeft wat rond gehangen bij het zwembad en internet.

Nu hangen we hier nog met z'n allen wat rond. Om 23.00 uur hebben we de nachtbus naar Ayuthaya (een moeilijke naam die we maar niet onder de knie krijgen) en waar we morgenochtend aan komen.

Eens kijken wat de oude hoofdstad ons brengt voordat we naar het strand gaan.

Al met al maken we het dus nog erg goed. De sfeer is goed alhoewel soms even mopperen er natuurlijk ook wel eens bij hoort.

Jullie kunnen weer lezen als we in de next town een internetcafe kunnen vinden.

DOEI XX

• 04 Augustus 2011 - 17:17

Moeder En Ome Harrie:

jullie hebben al van alles meegemaakt in som eren is het nu ook mooi weer geweest tot vijf aug dan is het weer af gelopen ome harrie is ook weer goed thuis gekomen van monchau ria en lauwrens zijn ook weerthuis ik ben wezen fietsen morgen sporten en dan zien we wel weer wat het weekend gaat brengen genietervan en tot kijk groeten van iedereen oma lientje dag job sara en robin en de rest!!!!!!!!

• 04 Augustus 2011 - 20:46

Tijs:

Haa vakantiegangers,
    zo te lezen hebben jullie echt een top vakantie! Ik word spontaan jaloers van al die verhalen die ik hier lees en van Robin hoor :) Geniet ervan en zorg dat die dochter van jullie heel terug komt :) Tot snel! Groetjes, Tijs