Laatste dag Bangkok en weer naar huis - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu Laatste dag Bangkok en weer naar huis - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu

Laatste dag Bangkok en weer naar huis

Door: Jeannie

Blijf op de hoogte en volg Jeannie

14 Augustus 2011 | Nederland, Someren

De laatste dag in Bangkok voelde een beetje als thuiskomen. Weer in hetzelfde hotel. Lekker makkelijk want je weet alles te vinden.
Op pad naar de Wat Arun (dit was de eerste dag niet gelukt en was nu ook een onderneming met hindernissen). Uiteindelijk is het gelukt om deze bijzondere temple te bezichtigen en met de taxiboot mee te gaan. Inmiddels hebben we 14 verschillende vervoersmiddelen gebruikt.
Na deze tempel terug naar het hotel om even wat te eten en bij te komen.
Het is vandaag de verjaardag van de Koningin en dat is in Thailand een moederdag. Heel de stad versiert met afbeeldingen van het koningshuis en lampjes.
Helaas begon het eerst nog even heel hard te regenen waardoor het vuurwerk wat tegen viel. Daarna naar het plein waar van alles te doen was voor de lokale bevolking. Optredens met TVhelden. Helaas bij ons niet bekend.
Er werd gedanst, muziek gemaakt en er waren praalwagens gemaakt van kaarsenvet. Prachtig om te zien en een zeer secuur werkje.
Als afsluiting nog in de tuktuk terug naar het hotel en even een afzakkertje bij het cafeetje aan de overkant. Uiteraard hoorde daar ook nog wat handelen bij en voor een paar bath zijn we dan nu in het bezit van 2 handpoppen a la pino, een krekel, een ding wat je in de lucht kunt schieten en nog wat armbandjes. Wel grappig want we begonnen met 4 poppen maar de bergdames (die allerlei prullaria hadden) wilden ook graag een pinopoop en daar hebben we toen maar mee geruild. Zij kenden deze namelijk nog niet. Leuk dat wij hen ook nog blij hebben kunnen maken.
Hierna naar bed en de laatste nacht in Thailand.
\
Een voorspoedige reis bracht ons om 20.00 uur weer in Someren waar we bij de Queen deze fantastische ervaring hebben afgesloten.

Tot ziens en wie weet komt er nog eens een 3de reisverslag.
De bestemmingen zijn al besproken.
Wat gaat het worden:
Nieuw zeeland, Australie, Zuid -Afrika, Zuid - Amerika of Marokko???

Jullie zullen het wellicht horen als het zover is.

Groeten,
Jeannie xx

• 19 Augustus 2011 - 19:47

Ellen K.:

Leuke vakantie gehad dus zo te lezen! Mooi zo...
    Ik zeg Australie, erg mooi ;)

tot volgende week, liefs Ellen