eerste dag - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu eerste dag - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu

eerste dag

Door: Jeannie

Blijf op de hoogte en volg Jeannie

26 Juli 2011 | Nederland, Someren

Na een voorspoedige reis, waar we ons in allerlei bochten wrongen in het vliegtuig zijn we zonder problemen in Bangkok aangekomen.Daar werden we keurig opgewacht door de reisorganisatie.

Wat een belevenis. Hot, hotter,hottest. Wie zegt dat het hier regenseizoen is, moet zich achter de oren krabben. Nog geen drupje regen gezien, laat staan gevoeld. Zou soms wel lekker zijn.
Ons hotel, buddy lodge, is super. Ze kenden ons bij aankomst niet maar na wat heen en weer gebel kregen we toch een kingsize bed ;-)

We zitten op Khoa San Road. De backpackersstreet. En we kijken onze ogen uit. Eten en kleding is er overal, in allerlei kraampjes. Het krioelt en beweegt en wij doen maar gewoon mee.

Gisteren hier wat rondgekeken, wezen zwemmen en ons verbaasd. En een ervaring rijker door met de voetjes in een bad met visjes. Het kriebelde flink en we kunnen nu met schone voetjes onze reis voort zetten.
Uiteraard nog een frisse duik in het zwembad.

Vandaag, na een zeer goede nachtrust, op pad met de tuktuk.
Deze zou ons afzetten bij de rivier en dan konden we met de boot mee. Maar we zouden de eerste Nederlanders niet zijn die erin trapten. Er kwam geen boot. Dan maar terug en kijken hoe, wat en waar.

We komen langs een tempel, vraag me niet welke, waar we vriendelijk ontvangen werden door een oude Thaise man. Hij legde ons de gebruiken uit en we hebben onze toekomst laten voorspellen door stokjes. Ja, ja, dat is weer eens wat anders.
Daarna nog wat staan kletsen met een monnik die ons op de juiste weg heeft geholpen. Tuktuk weer in en naar Grand Palace. Veel goud, beelden, The Guard en erg indrukwekkend. Het kostte ons een vermogen aan gepaste kleding maar dan kunnen de meiden nu ook weer in een leuk shirt slapen.

Na hier goed rond gekeken te hebben liep het zweet ons werkelijk overal uit en zijn we even beland in de Mc.Donalds. Dat hoort er natuurlijk ook bij. Tot zover.

groetjes van ons allemaal x