Bangkok Fietstocht en vertrek naar Khoa Yai - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu Bangkok Fietstocht en vertrek naar Khoa Yai - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu

Bangkok Fietstocht en vertrek naar Khoa Yai

Door: Jeannie

Blijf op de hoogte en volg Jeannie

30 Juli 2011 | Nederland, Someren

de tweede volle dag in Bangkok stond in het teken van een fietstocht door deze stad.

Met de gids van Co van KEssel op pad, samen met nog 5 andere nederlanders. We begonnen in China Town en het was maar goed dat er twee gidsen bij waren die ons de weg over begeleidden.
Wat een heksenketel! Door smalle straatjes kwamen we op plaatsen die we anders echt nooit gevonden hadden. En die we waarschijnlijk ook anders niet in waren durven gaan. Er wordt hier overal gekookt op straat. In eerste instantie denk je daar begin ik niet aan maar het is allemaal erg lekker. We hebben al dingen gegeten van wat we echt niet weten wat het is.

Met de fiets zijn we zo een uurtje of 5 door de stad gegaan. Door groen en met de longtailboot. Een hele belevenis. Op de boot kreeg ik zelfs een korte massage. Dat is hier sowieso de normaalste zaak van de wereld. Voor twee en halve euro word je heerlijk gemasseerd of door visjes aan je voeten genabbeld. Dat hebben we uiteraard al gedaan. We hebben varanen zien zwemmen en op de grote bel geslagen voor geluk (3x)

Na de inspannende tocht, het blijft namelijk zo'n 35 graden en heel vochtig zijn we met 5-en in de tuktuk terug gegaan voor een duik in het zwembad. Adem in, want de koolmoxide dringt ver je longen in, in Bangkok.

De volgende dag vroeg op en met het busje naar het grote busstation. Gelukkig werden we door de man in de juiste bus geholpen.

Hier konden we even genieten van een oude film van Cher onder het genot van een glaasje cola en een koekje. Dat is nog een relaxed in de bus zitten.

In Pak Chong werden we weer opgewacht en naar ons hotel gebracht in de buurt van het nationale park. Echt we geloofden onze ogen niet.
We zitten hier zo super de luxe. Een heel groot huis met eigen zwembad, 2 openlucht badkamers, een keuken etc.etc.
Na een frisse duik heerlijk gegeten en toen op pad voor de avondtour!

Hierover in het volgende verslag meer.

Groeten,
Van ons allemaal