Khao Yai - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu Khao Yai - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu

Khao Yai

Door: Jeannie

Blijf op de hoogte en volg Jeannie

30 Juli 2011 | Nederland, Someren

Om 4 uur in de middag vertrokken met de groep (ongeveer 20 personen) naar de Batmancave en uiteraard een tempel.

Took heette onze begeleidster en ze wist er toch wel het een en ander van. Leuk om zo wat meer mee te horen over de monniken, hoe ze leven en het boeddisme. Volgens Sarah vergeet ze vanalles maar dat is dan ook echt teveel informatie voor de meesten.

De batmancave was weer een ervaring om op ons lijstje bij te schrijven. Er kwamen rond 6 uur in de avond, dan begint het hier donker te worden, zo'n paar miljoen vleermuizen uit een grot. Het is een stroom die wel zeker een half uur doorgaat. Alsof er een enorme zwerm bijen over je heen gaat. Het geluid is alsof je een waterval hoort.

In onze groep zitten ook de buren van ons huis en zij hebben ook 3 kinderen. Hier hebben we ook de volgende dag mee door de jungle getrokken. Gezellig voor iedereen!

De tocht naar de jungle begon al vroeg. We werden namelijk om 7 uur al gewekt. Na een goed ontbijt vertrokken we redelijk duf met Bonsai?? naar het park.
De reden dat we duf zijn, is omdat de kinderen er niet samen aan uit komen hoe hoog de airco moet. Waar hebben we het in godsnaam over.

Maar na de eerste borden, beware elephant crossing, gaan de oogjes weer open en is iedereen alert.
Helaas geen olifanten maar wel ander gespuis. Een varaan, reuzenschildpad, reeen, schorpioenen, toekans, wandelende takken, vlinders in allerlei soorten en kleuren, duizendpoten,gekko's slangen, een broertje/zusje van de blackwiddow en als extra attractie een hele groep makaken. Vooral de apen hebben ons hart gestolen. Er waren nog zulke kleintjes bij die zo innemend waren. Iedereen smolt weg.

Het meest hebben de bloedzuigers ons vandaag bezig gehouden. We moesten speciale sokzakken aan en dan nog was niet iedereen er gerust op dat dit goed zou komen. Met name Sarah vond dit NIET leuk. Job had met de jongens Boaz en Luuk een andere remedie dan gillen. Zij vermoordden ze met een lange stok voordat ze uberhaupt in de
buurt konden komen. Dat was in ieder geval wat minder luidruchtig.

's Avonds om half acht waren we weer terug in ons resort. Na even relaxen, wederom heerlijk eten, nog wat kletsen met de buren (ook zij komen van oorsprong uit onze buurt, Mierlo en Uden of all places) en een Chang (biertje) gingen we moe maar voldaan naar ons bed.

Vandaag een dagje rust hier op het resort. Robin is niet helemaal fit (airco verkoudheid en weinig slaap) dus dat komt goed uit. En de boeken moeten natuurlijk ook gelezen worden.

Om 17.00 uur vertrekken we richting de slaaptrein om dan vanacht naar Chiang Mai te reizen.

Daarover dus de volgende keer!

Groetjes
Jeannie xx

• 30 Juli 2011 - 14:38

Linda:

Hoi allemaal,
    Het leest nu al als een super vakantie!
    Herken veel dingen waar ik ook ben geweest! Super!
    Geniet er nog van, en ik ben heel benieuwd wat jullie van de nacht trein vinden.. ;-)
    In Changmai zit een heel leuk kroegje in de drukke straat waar de olifanten je drinken bijna van tafel pakken..

Liefs Linda

P.s. ben benieuwd naar jullie vervolg verhalen, houd de site in de gaten zo lang ik nog niet weg ben!
    Ow ja welk hotel hadden jullie in Bangkok? Moet er nog eentje boeken namelijk.

• 30 Juli 2011 - 17:26

Mama:

het is wel leuk om te lezen wat jullie allemaal avontureen ik hoop dat de volgende dagen oozo mooi zijn genietervan in someren is het weer niet aangenaam wordt beter de familie van mierlo gaat naar monchau voor mij was geen kamer meer aqlles vol groeten aan de kinderen en jullie geniet ervan weoendag zijn ze weerthuis mam en ook derest hou doe