Chiang Mai - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Someren, Nederland van Jeannie Coopmans - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Jeannie

Blijf op de hoogte en volg Jeannie

03 Augustus 2011 | Nederland, Someren

In de avond op de nachttrein naar Chiang Mai. Op het perron nog wat inkopen gedaan en toen konden we vertrekken.
Het zag er erg goed uit en we hebben dan ook heerlijk geslapen.
Er was zelf een keukentje aan boord. De eieren stonden in de gang.
De trein had wel een uurtje of 3 vertraging maar dat kon de pret niet drukken.
In het restaurant alles over ons heen laten komen en wat gekletst met deze of gene.

In Chang Mai weer een prima hotel met zwembad. Effe bijkomen en op pad.
Na een bezoekje aan onze reisorganisatie hier in Thailand om alles in orde te maken voor de jungletour naar de winkelstraat.

Helaas begon het te regenen en daar is het dan ook niet meer mee opgehouden. We zijn behoorlijk nat geworden en hebben toch nog wel het een en ander bezocht.
De volgende ochtend regende het nog steeds en moesten we met onze minimale bagage naar de jungle.
Kennis gemaakt met Mark, Geertje, Liza en Sophie. Onze reismaatjes voor de komende dagen.

Eerst het olifantentrainingscentrum bezocht en een markt. Nog wat inkopen gedaan en dan op weg. De regen stopte gelukkig bij de heerlijke lunch. Het was een tocht waar de Samariakloof niets bij was. Zo'n uurtje of 4 dwars door de jungle en dan met name bergop.Ook een keer of tien de rivier over wat betekende dat je de schoenen steeds uitmoest. Gelukkig hadden we een vers gekapte bamboestok om ons te ondersteunen. Het was er wel prachtig maar we waren doodop toen we in het bergdorp aankwamen.
Daar onze slaapplaats geinspecteerd, gedoucht (koud en in een bamboehutje met kaarsen verlicht)en gewacht op ons eten. Dat werd ter plekke door de lokale bevolking bereid. Ondertussen kwam er zo allerlei fruit voorbij maar er was ook bier en een zakje chips voor 10 cent.
Het duurde even voor het eten er was maar het was echt het lekkerst wat we tot dan toe gegeten hebben. Zelfs de kinderen hebben gesmuld van de Thaise curry.
Omdat er geen electriciteit was vond de avond plaats aan de lange tafel met kaarsen. Singh kende allerlei trucjes en spelletjes. Met name Hi Harry, Yes Harry en Tell Harry was favoriet. Mark was uiteindelijk de winnaar met 10 spots!!

Job heeft met een katapult leren schieten en hem bij afloof gekregen. Zelf gemaakt door de gids.
Na een klein regenbuitje kwam de lokale bevolking nog even voor ons dansen en toen konden we moe maar voldaan ons bed in. Dit gaf nog wat gedoe met klamboe's en matrassen maar uiteindelijk lag iedereen.
Slapen hebben we gedaan. De een wat meer dan de ander maar uiteindelijk wekte rond half vijf de haan ons weer wakker. Na nog wat doezelen konden we ons klaarmaken voor de 2e dag door de jungle.

Hierover de volgende keer weer meer. Ons hotel in Bangkok heette buddy Lodge en was prima.

Iedereen de groetjes van ons!!

• 04 Augustus 2011 - 08:17

Franka:

Hallo globetrotters,

Wat een avontuur. De verhalen roepen leuke plaatjes op. Af en toe hangen in een zwembad lijkt me heerlijk bij de genoemde temperaturen. Jullie missen de broodjes nog niet?

Geniet, geniet, geniet!!
    Liefs van ons